V červenci 2023 řekl Shuji Utsumi, provozní ředitel japonského herního studia Sega se ziskem v miliardách dolarů ročně, že P2E hry jsou nudné. Bylo to v rozhovoru, který poskytl Bloombergu. Utsumi také zmínil, že Sega se nebude pouštět do krypto herního průmyslu mj. z toho důvodu, aby zabránila devaluaci své značky.
Utsumi poskytl nedávno nový rozhovor pro Dengeki Online a úplně svůj názor otočil. Sdílel totiž svůj optimismus na krypto herní průmysl a zejména pak na unikátní roli, kterou podle něj má NFT v budoucnosti videoher. Sega se podle něj chce v rámci své strategie více věnovat novým technologiím.
“V rámci blockchainových her mohou vlastnictví aktiv a v některých případech i získávání peněz se stát touhou, která dosud neexistovala,” řekl doslova a dodal: „To je skutečně přechodná fáze pro průmysl.“
Sega ale už své zkušenosti s novými technologiemi má. Alespoň pokud jde o licencování intelektuálního vlastnictví (IP). V září 2022 totiž licencovala IP své populární karetní hry Sangokushi Taisen krypto hernímu vývojáři Double Jump Tokyo, který z ní udělá titul s názvem Battle of Three Kingdoms, jenž využívá NFT technologii.
Karetní hra Sangokushi Taisen je z roku 2005 a získala si velkou oblibu. Podle dostupných informací bylo prodáno přes 500 milionů těchto karet. Hra se v roce 2007 objevila i pro Nintendo DS.
Sega neposkytla jen licenci. Chce se zapojit do vývoje hry Battle of Three Kingdoms, resp. dohlédnout na její vývoj. Díky tomu získá cenné zkušenosti s krypto herním průmyslem. Utsumi to ve zmíněném rozhovoru pro Dengeki Online označil jako “win-win” pro obě strany.
Popularita NFT v Asii je vysoká. Země jako Čína, Laos a Jižní Korea vedou v žebříčku zájmu o NFT, alespoň podle aktuálních dat z Google Trends. Motivace uživatelů z těchto zemí se liší od motivace, kterou známe např. v USA, kde primárním cílem je finanční zisk. Asijští uživatelé jsou především sběratelé a samotný fakt, že vlastní nějaké NFT, jim mnohdy stačí.
Zdroj: Decrypt.co, Wikipedia, Google Trends
Přidejte odpověď